Save the date - Bloody Basics

• 25 september 2021 10:45 tot 11:30
  • locatie: Grote Markt
Direct opslaan in uw agenda

SAVE THE DATE

Bloody Basics roept op 25 september het gemeentebestuur van Groningen op om menstruatie-armoede op de landelijke politieke agenda te zetten

Wat? Bloody Basics doet oproep richting gemeentebestuur Groningen op de Grote Markt in Groningen

Hoe? Door groot ‘HELP!’ te spellen met maandverband en tampons op de Grote Markt.

Wanneer? 25 september van 10:45-11:30, waarna de stichting alle ingezamelde menstruatieproducten van de afgelopen maanden naar de Voedselbank Stad Groningen zal brengen.

Waarom? 1 op de 10 vrouwen en meisjes in Nederland heeft niet elke maand genoeg geld in huis om maandverband of tampons te kopen. Cijfers waar je nekharen recht van overeind gaan staan. Stichting Bloody Basics vind dat dit níet kan in een rijk land als Nederland. De stichting wil menstruatie-armoede op de landelijke politieke agenda te zetten en stelt dat dit probleem komende Kabinetsperiode moet worden opgelost.

Daarom vragen wij uw hulp! Steun deze oproep door op zaterdag 25 september om 10:45 naar de Grote Markt in Groningen te komen en volg ons via de volgende kanalen:

www.bloodybasics.nl

Facebook: Bloody Basics | Facebook