Digitaal Symposium Participatiedemocratie

• 08 oktober 2021 10:30 tot 15:00
  • locatie: Digitaal
Direct opslaan in uw agenda

Gemeenten moeten meer en meer focus hebben op participatie. De komst van de nieuwe Omgevingswet, maar ook het beter benutten van de kracht van een snel veranderende samenleving vragen hierom. De juiste vaardigheden hiervoor zijn cruciaal.

Is de uw gemeente (raad, college en ambtenaren) hier echt klaar voor? Kijken jullie door een diep-democratische bril, ook naar de groeiende groep mensen die zich niet (meer gerepresenteerd voelt door de gemeente en 'de democratie'? Onderwijs en gemeente die samenwerken in en over ‘de democratie’. Wat levert dat op?

Wilt u hier meer over leren, dan is het digitale symposium ‘Participatiedemocratie’ dé plek voor het krijgen en delen van meer kennis en inspiratie!

Gemeente Heerenveen, NHL Stenden Hogeschool en Democratie in Actie nodigen u dan ook van harte uit voor het digitale symposium ‘Participatiedemocratie op 8 oktober 2021 van 10.30 – 15.00 uur.

De gemeente Heerenveen experimenteerde intensief met verschillende manieren om inwoners te betrekken bij de besluitvorming. In een unieke samenwerking met NHL Stenden Hogeschool hebben studenten deze processen gemonitord.
Samen met inwoners, raadsleden, griffiers, wethouders, burgemeesters, studenten, hebben we het in interactieve workshops over de geleerde lessen, en democratische dillema’s en waarden, zoals transparantie en legitimiteit.

Aan dit inspirerende symposium werken o.a. mee:
Prinses Laurentien, Ferenc van Damme, Arjen van Leeuwen, Avelien Haan, Tjeerd van der Zwan, Jelle Zoetendal, Sybrig Sijtsma en Geerten Bogaard.

Aanmelden & meer informatie via deze link.

We zien u graag op 8 oktober!

Zie bijlage voor de volledige uitnodiging.

Activiteiten overzicht
madiwodovrzazo