Omgevingswet en Omgevingskwaliteit

• 05 juli 2022 17:30 tot 21:30
  • locatie: Houtstek, Slochteren
Direct opslaan in uw agenda

Omgevingswet en Omgevingskwaliteit op 5 juli 2022

Beste gemeenteraadsleden,

Beste griffiers,

De nieuwe Omgevingswet komt eraan en daarmee een heel andere relatie tussen de gemeente en de samenleving. Dit houdt onder andere meer verantwoordelijkheid voor u als gemeente en een volstrekt nieuwe manier van werken in. Al deze veranderingen bieden natuurlijk ook de kans om werk te maken van omgevingskwaliteit en daarmee het algemeen belang te dienen. Bent u er al klaar voor?

We kunnen ons voorstellen dat er nog tal van vragen over de nieuwe rol en de kansen van de nieuwe wetgeving zijn. En niet op de laatste plaats de vraag: wat is dat dan, omgevingskwaliteit? Het Steunpunt Ruimtelijke Kwaliteit (dat ondergebracht is bij stichting Libau) nodigt u daarom graag uit voor een kennissessie over omgevingswet en omgevingskwaliteit.

Wie wij zijn? Net als u houden wij ons bezig met het algemeen belang en praten daarom graag door over de nieuwe verantwoordelijkheden en kansen die de invoering van de Omgevingswet met zich meebrengt.

De kennissessie vindt plaats op dinsdag 5 juli 2022 in de net opgeleverde Houtstek (Hoofdweg 9a, 9621 AC Slochteren).

Programma zie bijgevoegd document.

Wilt u graag deelnemen aan deze kennissessie? Meld u dan gratis aan via steunpunt@libau.nl

Met hartelijke groeten,

Team Steunpunt Ruimtelijke Kwaliteit

Tim Willems-Kruize, Arnoud Garrelts, Sandra Grabs, Letitia van der Merwe