RES bijeenkomst volksvertegenwoordigers

• 05 juli 2022 19:30 tot 22:00
  • locatie: van der Valk Zuidbroek
Direct opslaan in uw agenda

Dinsdagavond 5 juli van 19.30 tot 22.00 uur

Locatie: Hotel Van der Valk, Burgemeester Omtaweg4, Zuidbroek

Op dinsdagavond 5 juli houdt Regionale Energiestrategie (RES) Groningen een informatiebijeenkomst voor alle volksvertegenwoordigers in de provincie Groningen. Tijdens de bijeenkomst praten wij u graag bij over de samenwerking binnen RES Groningen, hoe we werken aan RES 2.0 en wat daar binnen uw rol is. Na het plenaire deel lichten we in deelsessies verschillende actuele onderwerpen toe.

De informatiebijeenkomst is bedoeld is om u als volksvertegenwoordiger technisch inhoudelijk goed te informeren over RES Groningen.

Programma 5 juli

We starten de avond om 19,30 uur met een presentatie over de energietransitie en de landelijke opgave. Daarna gaan we in op waar we staan in Groningen en hoe we komen tot de RES 2.0. Na een korte pauze zijn er twee rondes met verdiepingssessies. Tijdens de avond kiest u bij welke twee onderwerpen u aanschuift.

De informatiebijeenkomst is bedoeld voor de gemeenteraadsleden van de Groningse gemeenten, de leden van Provinciale Staten en de leden van het Algemeen Bestuur van de waterschappen. Ook de pers nodigen we uit.

Het programma ziet er als volgt uit:

19.30 uur Welkom

19.35 uur Presentatie Energietransitie: waarom de RES, wat is het nut en de noodzaak

19.50 uur Presentatie Stand van Zaken RES Groningen

20,05 uur Vragen

20.25 uur Korte pauze

20,35 uur Eerste ronde met verdiepingssessies, o.a. Elektriciteit & Energienet, Zon op Dak

21.15 uur Tweede ronde met verdiepingssessies (onderwerpen zijn gelijk aan de eerste ronde)

22.00 uur Einde

Opgave zie bijlage.