Uitnodiging Dromenlab Travertijnstraat

• 24 september 2022 10:00 tot 18:00
  • locatie: Multifunctioneel Centrum ’t Vinkhuys, Groningen
Direct opslaan in uw agenda

Dromen over…

Een gezellig terras, een fijne groene werkplek, een mooie starterswoning, je favoriete school, verrassende activiteiten zoals samen koken met producten uit de moestuin, nieuwe mensen of de liefde van je leven ontmoeten. Deel jouw droom over de Travertijnstraat in Vinkhuizen!

De wijk Vinkhuizen

Er is in het westen van Groningen veel ruimte voor nieuwe ontwikkelingen. Tussen de wijk Vinkhuizen en bedrijventerrein Hoendiep ligt een kans om een nieuw (woon)gebied in te richten. Hoe kan de gemeente dit gebied goed benutten? En hoe kan de nieuwe Travertijnstraat van meerwaarde zijn voor de wijk Vinkhuizen en voor de stad Groningen?

Plan voor de Travertijnstraat

De gemeente Groningen heeft de Plekkenmakers gevraagd om te kijken wat er leeft en speelt in de wijk. En om bewoners en ondernemers te vragen naar hun dromen, ideeën en wensen voor de toekomst van deze plek in Vinkhuizen.

Ook betrokken zijn: Ter Steege vastgoed, Noorderpoort, Simon van Hasseltschool, CSG Selion en Diamantcollege, Nijestee, Wijkoverleg Vinkhuizen, Bedrijvenvereniging West, Sport050 en OZ-architecten. De belangrijke vragen zijn: Welke verbindingen zijn mogelijk? Welke activiteiten en voorzieningen zijn belangrijk? Hoe kunnen we dat samen goed organiseren?

Met de hele wijk meedenken

Inwoners, ondernemers, organisaties, frisdenkers en criticasters, jong en oud zijn van harte welkom om mee te denken over de toekomst van de Travertijnstraat. Alle inbreng, tips en ideeën stellen we op prijs. Van 17 t/m 24 september vindt DromenLab Travertijnstraat plaats. Sluit je ogen, laat je fantasie werken! En deel jouw dromen, ideeën en wensen voor deze plek in Vinkhuizen.

Je kunt op onderstaande manieren meedoen:

• Deel je droom op de website www.dromenlab.nl/travertijnstraat

• Vul de online enquête in via de website tussen 18 en 25 september

• Kom langs het DromenLab op zaterdag 24 september van 10.00 tot 18.00 uur

in het Multifunctioneel Centrum ’t Vinkhuys aan de Diamantlaan 94.

• Mail je droom naar travertijnstraat@dromenlab.nl

De Plekkenmakers

DromenLab - een initiatief van De Plekkenmakers - is een actieve en creatieve methode om met elkaar ruimtelijke en maatschappelijke vraagstukken aan te pakken. Dit doen we in opdracht van de Gemeente Groningen