Ada thema bijeenkomst Het dorp als ontwikkelaar

• 03 november 2022 19:30 tot 21:00
  • locatie: Dorpscentrum Klokhoes, Zandeweer
Direct opslaan in uw agenda

Geachte raadsleden,

Op donderdag 3 november vindt de vierde themabijeenkomst in het kader van ADA plaats. Deze keer staat een drietal succesvolle dorpsvoorzieningen centraal: een supermarkt, een dorpsgezondheidscentrum én een camping. Het zijn voorzieningen die op initiatief en met veel inzet van bewoners tot stand zijn gekomen. Wat was bepalend voor hun succes? Wat kunnen anderen daar van leren?

Bijna honderd geslaagde Groningse dorpsprojecten hebben we de afgelopen jaren verzameld op de website Actieve Dorpen Aanpak. Maar wat maakt dat het ene dorpsproject uiterst succesvol is en het andere maar niet van de grond komt? Is dat die ene fanatieke persoon die zich met hart en ziel voor het project inzet? Ligt het aan het draagvlak in het dorp? Of is het de samenwerking met de gemeente, provincie en andere ondersteuners?

Op 3 november houden we een ADA-debatavond over succes- en faalfactoren van dorpsvoorzieningen waar bewoners de drijvende kracht waren en/of zijn. We spreken dan met de initiatiefnemers van drie geslaagde dorpsvoorzieningen en gaan in debat met een deskundige over de vraag wat je kunt leren van deze geslaagde dorpsverhalen.

Wat: Het dorp als ontwikkelaar: een succesvolle dorpsvoorziening – hoe krijg je dat voor elkaar?
Wie: betrokkenen en geïnteresseerden uit de hele provincie Groningen
Wanneer: 3 november, 19:30-21:00 uur (inloop vanaf 19.15 uur)
Waar: Zandeweer, Dorpscentrum Klokhoes, Veilingweg 1A

Graag
hier aanmelden voor deze bijeenkomst in de serie ADA-themabijeenkomsten.