ANNULERING Raad en Klimaat met Gerrit Hiemstra

• 15 november 2022 19:30 tot 21:30
  • locatie: De Rietschans, Haren
Direct opslaan in uw agenda

ANNULERING

15 november 2022 Raad en Klimaat met Gerrit Hiemstra.

Aan de raadsleden van de Groninger gemeenten,

Klimaat vraagt om nieuw overheidsbeleid.

Het klimaat verandert. Er is steeds vaker extreem weer met hevige buien en ook langdurige droge perioden veroorzaakt door de verandering van het klimaat. Volgens weerman Gerrit Hiemstra vraagt deze nieuwe situatie om nieuwe klimaatoplossingen in het overheidsbeleid, de inrichting van de openbare ruimte en het operationeel beheer van water.

Kennis van het weer, klimaat en klimaatverandering is nodig om goede beslissingen te kunnen nemen over de inrichting van de omgeving.

Nieuwe ontwikkelingen vereisen dat meer dan ooit kennis over weer en klimaat moet worden meegenomen om tijdig te kunnen anticiperen. Zo kan schade door overstroming en verdroging voorkomen of beperkt worden. “Extreme weersomstandigheden komen steeds vaker voor en vragen om klimaatoplossingen”, aldus Hiemstra.

Gerrit Hiemstra is onder andere bekend als oprichter van het weerplatfom Weeronline en sinds 1998 als weerpresentator bij het NOS Journaal.

Raad en Klimaat

Weerman Gerrit Hiemstra geeft uitleg tijdens een speciale bijenkomst voor raadsleden. Deze wordt gehouden op dinsdag 15 november in De Rietschans, Meerweg 221, 9752 XC in Haren. De avond start om 19.30 uur (inloop vanaf 19.00 uur) en duurt tot ongeveer 21.30 uur.

Dit is een vooraankondiging, de officiële uitnodiging volgt nog. Zet de datum daarom alvast in uw agenda!!

Deze avond wordt georganiseerd door de VGG en de Nederlandse Vereniging voor Raadsleden.

Met vriendelijke groet,

Vereniging van Groninger Gemeenten