Webinar Rabo Smartbuilds

• locatie: webinar

Webinar Rabo Smartbuilds

Geachte heer/mevrouw,

Graag nodigen we het college en de gemeenteraad van gemeente Groningen uit voor het webinar van Rabo SmartBuilds. Deze zal op 12 december 2022 tussen 19:30 en 20:30 plaatsvinden via Microsoft Teams. Het webinar is bestemd voor wethouders, gemeenteraadsleden, ambtenaren, woningcorporaties en ontwikkelaars. Het webinar geeft inzicht in het realiseren van middenhuur woningen met een lange levensduur op een tijdelijke ondergrond.

U kunt zich inschrijven voor het webinar via deze website via de knop ‘Registreren’.

Tijdens het webinar worden de volgende onderwerpen behandeld:

Wat de huidige stand van de Nederlandse woningmarkt is. Met een betoog van Hans-Hugo Smit, woningmarktanalist bij Rabobank en columnist voor o.a. Gebiedsontwikkeling.nu en Cobouw.

Waarom het belangrijk is om kwalitatief hoogwaardige, verplaatsbare middenhuur woningen te realiseren en wat daarvoor nodig is - door onder andere directeur Rabo SmartBuilds Remco Boer.

Hoe de samenwerking verloopt met gemeente Texel - die een intentieovereenkomst met Rabo SmartBuilds heeft getekend voor een gemende woonwijk.

Waarom het realiseren van middenhuur woningen belangrijk is en hoe het Ministerie van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties daarnaar kijkt – in een tafelgesprek met Afdelingshoofd Ontwikkeling en Realisatie binnen BZK Rachel van Houwelingen en coöperatief directeur regio Gelderland-Zuid Astrid Huitink-Jacobs.

Hoe gemeentes om kunnen gaan met de juridische uitdagingen van het Didam Arrest met onder andere Rabo SmartBuilds jurist Ritu Geelhoed.

Het webinar wordt gemodereerd door Rabo SmartBuilds collega Korrein Volders. Tijdens het webinar beantwoorden we graag uw vragen.

Het webinar vindt plaats via Microsoft Teams. Uiterlijk twee weken van tevoren ontvangt u de Teams link. Mocht u het webinar interessant vinden voor iemand uit uw netwerk of gemeente Groningen, stuur de link dan gerust door.

We hopen u op 12e december te zien! Als u vooraf vragen heeft die u graag in de webinar terug wilt laten komen, dan horen we dat graag.

Met vriendelijke groeten,

Het Rabo SmartBuilds Team,