Expositie 'West ontmoet Oost' van 8-02 t/m 5-03

• 08 februari 2023 13:00 tot 17:00
  • locatie: Galerie Forma Aktua, Groningen
Direct opslaan in uw agenda

Expositie 'West ontmoet Oost' in Galerie Forma Aktua

Ter gelegenheid van het 20-e jaar van de vriendschapsband tussen de Provincie Shaanxi (China) en de Provincie Groningen vindt de expositie 'West ontmoet Oost' plaats met als exposanten Arie Jekel, Gao Minli en Anneke Aangeenbrug.

Arie Jekel

Na een carriére als grafisch ontwerper in Rotterdam woont en werkt hij sinds 2007 in Garnwerd (Groningen). Hier heeft hij zich ontwikkelt tot fotograaf, kunstschilder en meer specifiek als aquarellist. In zijn werk neemt Arie de kijker mee naar buiten, naar plekken die door het licht even de aandacht trekken. In zijn Rembrandt-project  'Colourizing Rembrandt' schildert hij aquarellen aan de hand van de landschapstekeningen die Rembrandt tijdens zijn wandelingen in en om Amsterdam maakte.

Gao Minli

Is een Chinees kunstenaar en is gefascineerd door zowel de inhoud als het exotische van de Tibetaanse cultuur. Tibet, het 'Dak van de Wereld'  is ruig en onherbergzaam. De plek waar de mensen dicht bij de natuur leven is zijn inspiratiebron. Gao verbeeldt deze wereld met directe,

wild aandoende maar uiterst beheerste penseelstreken. Zijn stijl is uniek, niet alleen door de manier waarop hij dikke streken op het doek uitbrengt, maar vooral door de bijna voelbare en tastbare emotie die hij weet over te brengen. Gao had vele tentoonstellingen in China, Frankrijk, Turkije en Nederland.

Anneke Aangeenbrug

Als keramist kenmerkt Anneke zich door haar vrije, dynamische vormgeving. Ze heeft een controversiële techniek ontwikkeld door met ritmisch, kloppende beweging, de plasticiteit van porcelein tot het uiterste te drijven, waardoor scheuren en gaten ontstaan. Dit resulteert in vederlichte, dynamische sculpturen. Anneke verbeeldt hiermee de kracht van de leegte, met de gedachte dat vanuit leegte nieuwe inzichten ontstaan, een bewustwordingsproces. Ze werkt met eigen glazuren voor een levendig kleurgebruik.

Info expositie:

• Van 8 februari – 5 maart 2023
  • De expositie wordt op 12 febr. om 16.00 uur geopend door Tom Hageman.
  • Op 8, 15, 18 februari & 2 maart tussen 14.00 /16.00 uur is Arie Jekel aanwezig.
  • Op 28 februari tussen 14.00 /16.00 uur zijn Arie Jekel en Anneke Aangeenbrug aanwezig.

Galerie Forma Aktua

Nieuwstad 10 9711 JP Groningen

Telefoon 050 313 3342

Email: info@forma-aktua.nl