Gemeenteraad bezoekt Betonbos

Gepubliceerd op: 10 april 2024 16:04

foto betonbos gesprek

Inwoners kunnen de gemeenteraad uitnodigen om eens langs te komen. Raadsleden gaan daar graag op in, om als volksvertegenwoordigers te zien wat er speelt, leeft en gebeurt in de gemeente. Zo gingen raadsleden woensdag 10 april op werkbezoek bij de bewoners van Betonbos. Zij maken zich zorgen over hun toekomst.

Betonbos is een groen stukje Groningen, een voormalig industrieterrein, waar een gemeenschap van 25 personen leeft. De plek van Betonbos is onderdeel van de plannen van Stadshavens om van het gebied rond het Eemskanaal, tussen het Damsterdiep en de Sontweg, een nieuw woon-werkgebied te maken met zo'n 3.300 woningen. In de plannen moeten huidige bewoners van Betonbos wijken om plaats te maken voor nieuwe woningen.

Spreekhalfuur

Tijdens een spreekhalfuur van de gemeenteraad in maart hadden de bewoners de Groninger gemeenteraadsleden al een 'hulpvraag' gesteld. Of de raad iets kon betekenen in het moeizame contact met de gemeente over hun toekomst. De bewoners hebben de raad toen uitgenodigd ook zelf langs te komen om te kijken hoe hun alternatieve woonvorm eruitziet.

Inspreekbijeenkomst

In Betonbos uitten de bewoners opnieuw hun wens voor een goed gesprek met de gemeente over hun toekomst. De gemeenteraad bespreekt binnenkort de plannen voor Stadshavens om daar in de raadsvergadering van 15 mei een besluit over te nemen. Op woensdag 17 april houdt de gemeenteraad een speciale inspreekbijeenkomst over de Stadshavens-plannen. Inwoners kunnen dan in de raadzaal van het stadhuis in een openbare bijeenkomst van de raad bij de raadsleden aangeven hoe ze tegen de plannen aankijken. Die inspreeksessie is van 21.00 tot 22.00 uur.

Inspreken bij de gemeenteraad, hoe gaat dat?

foto betonbos ontvangst