Gemeenteraad vergadert hybride in Stadskerk

Gepubliceerd op: 09 december 2021 13:12

foto Stadskerk Friesestraatweg

De gemeenteraad heeft een nieuwe vergaderplek: de Stadskerk aan de Friesestraatweg. Daar vergadert de raad op de Politieke Woensdag van 22 december voor het eerst.

Maar gezien de coronamaatregelen is besloten daar niet als raad als geheel fysiek te vergaderen, maar in afgeslankte vorm. Dat betekent om 15.30 uur een voorbereidende commissievergadering met maximaal 2 personen per raadsfractie fysiek aanwezig. Dat is een zogeheten hybride vergadering waarbij er ook raadsleden vanuit huis digitaal meevergaderen. Na deze sessie gaan de raadsleden naar huis voor de stemmingen in een geheel digitale besluitvormende raadsvergadering die om 22.30 uur begint.

Voorafgaande aan de voorbereidende commissievergadering is er om 15.30 uur nog het Vragenuur, dat hybride (deels fysiek, deels digitaal) vanuit de Stadskerk plaatsvindt.

Geen publiek, live uitgezonden

Om het aantal contactmomenten te beperken kan er nog steeds geen publiek bij zijn. Op de agenda onder meer de mobiliteitsvisie met de plannen voor de Oosterhamrikzone. Alle sessies van 22 december worden live uitgezonden via de livestream die te volgen is op deze website van de gemeenteraad.

Agenda raadsvergadering 22 december

Agenda Politiek Vragenuur 22 december