Hoorzitting over toekomst Sportpark Corpus den Hoorn

Gepubliceerd op: 22 maart 2023 12:03

foto sportpark corpus den Hoorn

De gemeenteraad houdt vandaag, woensdag 22 maart, van 19.00 tot 20.30 uur een zogeheten hoorzitting over Sportpark Corpus den Hoorn. Tijdens deze bijeenkomst reageren sportclubs op het rapport over de toekomst van het sportpark. Ook FC Groningen-directeur Wouter Gudde gaat op het rapport in.

Corpus den Hoorn is het grootste Groningse sportpark qua gebruik met bijna 4.000 sporters die daar regelmatig sporten. Het is ook het sportpark in de gemeente met het meest diverse sportaanbod. De gemeente heeft een onderzoek laten verrichten naar de toekomst van het sportpark. Dat rapport is vorige week verschenen.

Toen het onderzoek nog liep, hebben alle politieke partijen in de gemeenteraad gevraagd om een hoorzitting. "Over het onderzoek is enige onrust ontstaan bij de clubs/gebruikers op het sportpark", aldus de sportwoordvoerders in de gemeenteraad. De raadsfracties willen graag 'alle betrokkenen "horen" in een dialoog'.

Keuzes

Uit het onderzoek blijkt dat alle wensen van alle gebruikers (amateurverenigingen en FC Groningen) niet inpasbaar zijn op het sportpark. Er moeten keuzes worden gemaakt. In het rapport worden 2 oplossingen genoemd: of FC Groningen verhuist, of Honk- en softbalclub Caribe verhuist.

Tijdens de hoorzitting delen gebruikers van het sportpark hun verhaal over het proces en de uitkomsten van het onderzoek over de capaciteit van sportpark Corpus den Hoorn. Ook FC-Groningen-directeur Wouter Gudde en een bestuurslid van Caribe hebben spreektijd. Vervolgens gaan de raadsleden met de gebruikers van het sportpark in gesprek.

Publieke tribune

De - openbare - hoorzitting is van 19.00 tot 20.30 uur in de raadzaal van het stadhuis op de Grote Markt. Belangstellenden kunnen op de publieke tribune de bijeenkomst volgen. De hoorzitting is ook live te volgen via de livestream op deze website van de gemeenteraad.

Alle documenten rond deze hoorzitting zijn te vinden bij de agenda van deze Politieke Woensdag

Spreekhalfuur

Na de hoorzitting is van 20.30 tot 21.00 uur het informele 'spreekhalfuur' Inwoners in gesprek met de raad. Inwoners kunnen dan over alles in gesprek met raadsleden. Dus ook over onderwerpen en thema's die niet op de agenda van die Politieke Woensdag staan. Centraal staat de informele ontmoeting tussen inwoners en raadsleden. Belangstellenden kunnen zo binnenlopen. Aanmelden is niet nodig.

Let op! Na 17.30 uur is het stadhuis toegankelijk via de zij-ingang aan de zuidzijde van het stadhuis. De ingang via de bordestrap aan de voorkant is 's avonds gesloten.

Agenda met alle sessies van deze Politieke Woensdag