Rekenkamer doet onderzoek naar VRIJDAG

Gepubliceerd op: 20 april 2021 10:04

foto VRIJDAG
De Rekenkamer gaat onderzoek doen naar VRIJDAG. In 2013 zijn het toenmalige Kunstencentrum en Muziekschool gefuseerd tot VRIJDAG. Het onderzoek richt zich op de vraag in welke mate VRIJDAG bijdraagt aan het realiseren van de gemeentelijke doelstellingen ten aanzien van amateurkunst en -cultuur. Ook de relatie tussen VRIJDAG en de gemeente is onderwerp van onderzoek.

Het onderzoek zal zich richten op beleid en uitvoering. Ook wil de Rekenkamer in kaart brengen hoe de relatie met de gemeente is als het gaat om de subsidierelatie en het opdrachtgeverschap. Verder is het informeren van de raad over de voortgang die wordt gemaakt ten aanzien van het behalen van de bij de fusie geformuleerde doelstellingen onderdeel van het onderzoek.

Het onderzoek wordt in eigen beheer uitgevoerd door leden van de Rekenkamer. De planning is dat het onderzoek rond oktober aan de raad wordt aangeboden.

Meer informatie over de Groningse Rekenkamer