Voor het eerst weer publiek op tribune

Gepubliceerd op: 30 september 2021 16:09

foto weer publiek bij sessies gemeenteraad
Voor het eerst sinds het begin van de coronacrisis kon de gemeenteraad weer publiek verwelkomen. En bij de eerste raadssessies waar dat kon – bij de Politieke Woensdag van woensdag 29 september - zaten er ook weer belangstellenden op de 'publieke tribune'.

Dat was bijvoorbeeld het geval bij de raadssessie over de vervanging van de Gerrit Krolbrug in zaal Topweer in het Provinciehuis en ook bij de 2 sessies over de Skaeve Huse-woonvorm in Harkstede die plaatsvondnn in het tijdelijke stadhuis aan de Radesingel.

Ook bij de komende besluitvormende raadsvergadering in de Kleine Zaal van De Oosterpoort (woensdag 13 oktober, 16.30 uur) is er weer publiek welkom op de tribune om ter plekke de vergadering bij te wonen.

Livestream

Tijdens de coronacrisis kon er vanwege de coronamaatregelen geen publiek zijn bij vergaderingen. De bijeenkomsten van de raad waren wel live te volgen via de livestream op de website van de gemeenteraad gemeenteraad.groningen.nl. Dat kan nu trouwens ook nog.

Graag even aanmelden

De griffie verzoekt inwoners die sessies van de raad (beeld- en meningsvormende sessies en besluitvormende raadsvergaderingen) willen bijwonen zich wel even van te voren aan te melden. Dat kan per mail griffie@groningen.nl of telefonisch 050 367 77 02).

Zie ook Gemeenteraad-en-Corona