Voorlopig laatste raadsvergadering in stadhuis

Gepubliceerd op: 11 februari 2020 21:02

foto lege raadzaal laatste raadsvergadering
De Groningse gemeenteraad vergaderde woensdag 12 februari voor de laatste keer in de nieuwe raadzaal van het stadhuis. Daarna gaat het stadhuis dicht voor een verbouwing. Na 2 jaar keert de raad terug. In de tussentijd verhuist de raadzaal van beneden naar de bovenste verdieping van het stadhuis.

Bijna 23 jaar heeft de Groningse gemeenteraad in de nieuwe raadszaal op de begane grond van het stadhuis vergaderd. De laatste vergadering in de nieuwe raadzaal was met burgemeester Koen Schuiling als raadsvoorzitter. Schuiling was er tijdens de eerste raadsvergadering in de nieuwe raadzaal op 29 mei 1997 ook bij. Hij was toen raadslid.

Provinciehuis

De verbouwing van het stadhuis duurt naar schatting 2 jaar. In die tijd vinden de raadsvergaderingen met alle 45 raadsleden plaats in het Provinciehuis (nieuwbouw, ingang Sint Jansstraat). De eerste raadsvergadering is woensdag 25 maart.

Radesingel

De commissievergaderingen vinden vanaf 4 maart plaats aan de Radesingel 6, het oude conservatorium. Dat is ook de werkplek voor 2 jaar van de 'bewoners' van het stadhuis: burgemeester en wethouders, de ambtenarendirectie, de raadsfracties en het ondersteunende personeel.

Meer informatie over de verbouwing van het stadhuis