Werkbezoek aan Ring Zuid en Ateliers MTW

Gepubliceerd op: 09 september 2021 14:09

foto werkbezoek ring zuid 2
De gemeenteraad gaat bijna elke op werkbezoek. Politieke partijen doen dat zelf ook. Maar raadsleden van verschillende fracties trekken ook vaak samen de wijken en dorpen in om te zien wat er speelt in de gemeente Groningen.

Of om te zien hoe het staat met de uitvoering van projecten in de gemeente. Zo waren er woensdag 1 september twee werkbezoeken. In de ochtend bezochten raadsleden de werkzaamheden van de aanpak van de zuidelijke ringweg. De raad is steeds zeer betrokken bij het project Aanpak Ring Zuid (ARZ). En de projectorganisaties en de aannemer wil de raad goed op de hoogte houden.

Tijdens een fietstocht langs verschillende bouwlocaties lieten de raadsleden zich door de projectorganisatie en aannemerscombinatie CHP bijpraten over de stand van zaken rond de aanpak van de zuidelijke ringweg. De ombouw van de Ring Zuid moet de bereikbaarheid, de doorstroming, de leefbaarheid en de veiligheid verbeteren.

Tegelijkertijd was er nog een werkbezoek van de raad. Op uitnodiging gingen raadsleden op werkbezoek bij Ateliers MTW (Museumtechnische Werken) aan de Olsoweg in Groningen. Ateliers MTW biedt arbeidsrevalidatie- en werkervaringsplaatsen voor mensen die graag actief zijn of betaald willen werken maar die dit door mentale of psychische factoren zelf niet voor elkaar krijgen. De medewerkers maken producten zoals replica's van museale voorwerpen en bronzen beelden.

De raadsleden kregen een rondleiding en presentaties waarbij onder meer de financiering van Ateliers MTW aan de orde kwam. Ateliers MTW maakt ook de bronzen paardjes die raadsleden van de Groningse gemeenteraad ontvangen als zij de raad verlaten. Het paardje is een ontwerp van kunstenaar Harro Nikkels.

Foto: Bronzen paard, gemaakt bij Ateliers MTW en het afscheidscadeau bij vertrekkende raadsleden van de gemeenteraad Groningen.

foto beeld bronzen paard ateliers mtw