Werkbezoek gemeenteraad aan Suikerzijde

Gepubliceerd op: 25 november 2022 13:11

foto werkbezoek suikerzijde

De gemeenteraad bracht woensdag 23 november een werkbezoek aan het projectbureau De Suikerzijde. Raadsleden werden bijgepraat over de plannen voor het nieuwe stadsdeel op het terrein van de oude suikerfabriek.

Het werkbezoek was ter voorbereiding op de Politieke Woensdag van 30 november als het raadsvoorstel 'Gebiedsbegroting De Suikerzijde' meningsvormend op de agenda staat. De raad stemt er in de raadsvergadering van 21 december 2022 over.

De gebiedsbegroting kent een totaal investeringsbedrag van 465,2 miljoen euro. In het gebied zijn 5.000 woningen voor zo'n 12.500 mensen gepland. Het nieuwe stadsdeel wordt duurzaam, groen en is van het gas af.

Natuurcompensatie

In het kantoor van het projectbureau aan de Energieweg – ook de plek van het Informatiecentrum over de Suikerzijde - verwelkomden woonwethouder Rik van Niejenhuis en projectbureaudirecteur Jan Kleine de raadsleden. Er waren 3 informatiesessies: een toelichting op de uitwerking van deelgebied noord (750 woningen eerst) aan de hand van een maquette, een toelichting op de gebiedsbegroting en een presentatie over de natuurcompensatie en juridische procedures.

Agenda Politieke Woensdag 23 november met onder meer het raadsvoorstel over De Suikerzijde

Meer informatie over De Suikerzijde