4 mei herdenkingen

• 04 mei 2020 20:00 tot 21:00
  • locatie: Martinikerkhof
Direct opslaan in uw agenda

4 mei herdenkingen

Onder de huidige omstandigheden ziet de jaarlijkse 4 mei herdenking er anders uit. De traditionele tocht vanaf het Joods monument komt te vervallen.

Na de twee minuten stilte om 20.00 uur -zonder publiek- zal namens iedereen één krans gelegd worden door de CdK en de burgemeester bij het monument op het Martinikerkhof. Gevolgd door een (eerder opgenomen) toespraak van de burgemeester

RTV Noord zendt de kranslegging en toespraak uit.

Twee herdenkingen die traditiegetrouw op het stadhuishuis plaatsvinden hebben deze 4e mei -ook zonder publiek- plaats op de Radesingel.

De omgekomen gemeenteraadsleden en Canadezen worden om 12.15 uur herdacht, namens allen door de burgemeester, de plv. raadsvoorzitter en de voorzitter van de Stichting 4 mei Herdenking.

Activiteiten overzicht
madiwodovrzazo