Informatieavond gebiedsvisietoekomst Kardinge

• 22 juni 2022 19:30 tot 21:30
  • locatie: Sportcentrum Kardinge
Direct opslaan in uw agenda

Uitnodiging informatieavond gebiedsvisietoekomst Kardinge 22 juni

Geachte heer, mevrouw,

De gemeente Groningen werkt aan de toekomst voor sportcentrum en recreatiegebied Kardinge. U ontvangt deze brief omdat u in de omgeving van Kardinge woont. Graag nodigen wij u uit voor een informatieavond op woensdagavond 22 juni in Sportcentrum Kardinge. Wat zijn de plannen voor het nieuwe sportcentrum en het recreatiegebied Kardinge? Hoe zien de verschillende opties eruit en wat gaat er de komende tijd gebeuren? Medewerkers van de gemeente, Sport050, het Alfa-college, de Topsport Talentschool en Natuurmonumenten praten u tijdens deze bijeenkomst graag bij. U kunt uw vragen stellen, de verschillende tekeningen bekijken en uw reactie achterlaten.

Vernieuwen Kardinge In 2023 bestaat Sportcentrum Kardinge 30 jaar. Met jaarlijks ruim 1 miljoen bezoekers is Kardinge een publiekstrekker, maar het is wel tijd om te vernieuwen. Bijvoorbeeld de zwembaden en schaatsbanen. De gebouwen en installaties zijn verouderd, niet duurzaam en Kardinge voldoet niet meer aan de eisen van bezoekers. Niets doen is geen optie. De wens is om ook het recreatiegebied aantrekkelijker te maken voor bezoekers. Sport en recreatie blijven de basis. Daarnaast wordt het een plek voor onderwijs, zorg en gezondheid, wonen, werken en natuur. Tijdens de bijeenkomst kunt u hier meer over te weten komen.

Zie bijlage.

Na opgave volgt per mail meer informatie over de bijeenkomst.