5G MASTERCLASS

• 06 oktober 2022 14:30 tot 17:00
  • locatie: TechHub Assen
Direct opslaan in uw agenda

5G MASTERCLASS

Speciaal voor medewerkers van de overheid

Misschien heb je al iets voorbij zien komen voor de zomer, maar dit is de officiële uitnodiging voor deze 5G Masterclass, speciaal voor medewerkers binnen overheidsorganisaties.

DE KOMST VAN 5G

De komst van 5G biedt veel kansen in verschillende branches en zorgt voor een grote impact op onze samenleving. Het is daarom voor Noordelijke rijksdiensten, gemeenten, provincies en andere overheden van essentieel belang om inzicht te krijgen in de ontwikkelingen rondom 5G. Denk bijvoorbeeld aan wat er allemaal op de gemeente afkomt rondom 5G, wat de impact is op de regionale samenleving en hoe we verder gaan in de toekomst. Al deze vraagstukken, en meer, worden beantwoord in deze nieuwe masterclass serie.

Masterclass 1: 5G, wat komt er op ons af?

Datum: Donderdag 6 oktober 2022

Tijd: 14:30 – 17:00 uur

Locatie: TechHub Assen - Industrieweg 1, 9402 NP Assen

5G, WAT KOMT ER OP ONS AF?

De eerste 5G masterclass van de overheidsreeks staat gepland op donderdag 6 oktober 2022.

Peter Rake van 5Groningen trapt af met een introductie over 5G. Wat is het precies, welke mogelijkheden zijn er en hoe werkt het?

Vervolgens neemt Louwrens Wemekamp van Agentschap Telecom ons mee in het antennebeleid. Wat is het beleid en hoe wordt dit uitgerold.

Na deze twee keynotesprekers kunnen bezoekers kiezen voor één van de break-out sessies van Rudolf van der Berg van VNG of Esmeralda Top van Provincie Drenthe over de digitaliseringsagenda. De middag wordt afgesloten met een netwerkborrel.

Programma zie bijlage!

Spreken deze thema’s je aan en wil je meer te weten komen over wat er speelt in de maatschappij rond 5G?

Meld je dan aan via deze link. De masterclass serie is beschikbaar voor ambtenaren, bestuurders, beleidsmakers en innovatiemanagers vanuit gemeentes, provincies, rijksdiensten en (semi)overheden in Noord-Nederland. Meld je snel aan!

*Link naar aanmeldpagina*

Over de 5G Masterclass

De masterclass serie is een initiatief van 5Groningen en wordt georganiseerd samen met

Economic Board Groningen, Hanzehogeschool Groningen, Rijksuniversiteit Groningen, Vereniging van Groninger Gemeenten, Vereniging van Drentse Gemeenten, Vereniging van Friese Gemeenten, I-Partnerschip en Samenwerking Rijk Noord.