Gezamenlijke bijeenkomst voor collegeleden, raadsleden en statenleden langs de Nedersaksenlijn

• 25 september 2023 19:00 tot 21:30
  • locatie: Emmen, Atlas Theater
Direct opslaan in uw agenda

Uitnodiging bijeenkomst over de Nedersaksenlijn op 25 september 2023

Geachte heer, mevrouw,

Wij nodigen u van harte uit voor de gezamenlijke bijeenkomst over de Nedersaksenlijn. Deze uitnodiging is voor collegeleden, raadsleden en statenleden langs de Nedersaksenlijn. De bijeenkomst is op maandag 25 september van 19.00 uur tot 21.30 uur in het ATLAS Theater in Emmen.

Tijdens de bijeenkomst praten diverse regionale bestuurders u bij over de Nedersaksenlijn, inclusief de uitvoeringsplannen van de reactivering van de spoorlijnen Veendam-Stadskanaal en Coevorden-Bentheim. De Nedersaksenlijn verbindt immers niet alleen Nederlandse regio's maar is ook onderdeel van een internationale verbinding richting Duitsland. Uiteraard komt ook het daarvoor noodzakelijke MIRT-onderzoek aan bod.

Met de realisatie van de Nedersaksenlijn willen we inspelen op kansen voor de regio. We zijn erg benieuwd welke kansen u ziet. Daarom vragen we u om alvast na te denken over kansen voor bijvoorbeeld gebiedsontwikkeling, brede welvaart en economie. Mogelijk heeft u ook aandachtspunten? Die horen we ook graag. Beide onderwerpen komen terug in de paneldiscussie.

Tijden    Programma

19.00 uur            Opening door Commissaris van de Koning Jetta Klijnsma en wethouder Guido Rink

19.10 uur            Bijpraten over de Nedersaksenlijn door o.a.:

Klaas Sloots, burgemeester gemeente Stadskanaal

Arjan Maathuis, wethouder gemeente Almelo

Alwin te Rietstap, wethouder gemeente Hardenberg

Melle Mulder, voorzitter Stichting Nedersaksenlijn

Ansgar Duling, gemeindedirektor Emlichheim

Henk Jumelet, gedeputeerde provincie Drenthe

Vertegenwoordiger van het ministerie van I&W

20.20 uur            Pauze

20.35 uur            Paneldiscussie begeleid door avondvoorzitter Bert Eeftink

21.10 uur            Vervolg: op welke manier blijft u betrokken?

21.15 uur            Afsluiting met borrel

Aanmelden

U kunt zich aanmelden via onderstaande link. Wilt u in het aanmeldformulier ook aangeven of u gebruikmaakt van het gratis vervoer van en naar Emmen? Tot en met 11 september 2023 kunt u zich aanmelden voor het vervoer. Op het formulier kunt u ook alvast uw aandachtspunten én kansen voor de regio noteren.

Aanmelden

Wij hopen u te ontmoeten op 25 september!

Met vriendelijke groet,

Projectorganisatie Nedersaksenlijn