Uitnodiging congres Samen digitaal Veilig

• 28 september 2023 09:30 tot 18:00
  • locatie: Prodentfabriek in Amersfoort

Over iets meer dan 70 dagen organiseren wij op 28 september het congres Samen digitaal veilig: gemeenten aan de slag! in Amersfoort.

Digitale veiligheid raakt iedereen. Van inwoners en ondernemers, tot onze infrastructuur en de gemeentelijke organisatie zelf. We hebben hier dagelijks mee te maken, maar de klok tikt. Zijn we wel echt voorbereid op een veilige digitale toekomst? Onze doelen zijn de urgentie verduidelijken, kennis met elkaar delen, de breedte en integraliteit van het onderwerp tonen, functionarissen met elkaar in verbinding brengen en activeren! Alle gemeentelijke schakels staan samen voor deze opgave!

Tijdens de plenaire opening is er een bijzondere sessie met journalist en programmamaker Sinan Can en geeft Bas Dunnebier, Head of Unit Resilience bij de AIVD, zijn visie op de toekomst.

We hebben een mooi divers programma met workshops zoals:

• Inzet capaciteit politie op gedigitaliseerde criminaliteit
  • Online ordeverstoringen in de gemeente Urk
  • Kansen en gevaren van datacenters en dronebewegingen binnen je gemeente
  • Hack van de gemeente Antwerpen
  • De gevaren van deepfakes

De uitnodiging kan gedeeld worden met burgemeesters, wethouders, gemeentesecretarissen en raadsleden. We zouden het leuk vinden jullie te zien op 28 september. Want alleen door nu én samen aan de slag te gaan, kunnen we zorgen voor een digitaal veilige samenleving. Voor onze inwoners en voor ons! Doe je mee?

Meer informatie of aanmelden kan via: Congres Samen digitaal veilig (vngconnect.nl)

Vriendelijke groet,

Shanna Fontaine

Beleidsadviseur Digitale Veiligheid

Vereniging van Nederlandse Gemeenten

E shanna.fontaine@vng.nl   www.vng.nl
Aanwezig op maandag, dinsdag, donderdag en vrijdagochtend

Registreer je nu voor ons congres !

Samen digitaal veilig: Gemeenten aan de Slag!

28 september              Prodentfabriek in Amersfoort