De kwalitatieve aanpak van de woningbouwopgave

• 26 maart 2024 13:00 tot 17:30
  • locatie: Het Paleis, Groningen
Direct opslaan in uw agenda

Beste wethouders, raadsleden en griffiers,

De woningbouwopgave staat hoog op alle agenda’s. De nood is groot. De tijd dringt. Maar: hoe pakken we een dusdanig grote opgave goed aan? Afspraken over aantallen is één ding maar hoe houden we de kwaliteit in onze prachtige provincie op peil en zorgen we voor betaalbaarheid?

Steunpunt Ruimtelijke Kwaliteit (STERK) Groningen heeft op verzoek van de ruimtemakers – medewerkers van gemeenten in het ruimtelijk domein – van alle gemeenten in de provincie onderzoek gedaan naar de kansen en uitdagingen van de woningbouwopgave. Hierbij zijn de onderwerpen locatiekeuze (waaronder water en bodem sturend), ontwerpen vanuit gebiedsidentiteit, anders wonen, fabrieksmatig bouwen en kwaliteitsafspraken onder de loep genomen.

Steunpunt Ruimtelijke Kwaliteit (STERK) Groningen nodigt u uit voor de presentatie van De kwalitatieve aanpak van de woningbouwopgave op 26 maart 2024.

We delen dan onze bevindingen van het onderzoek en praten met u verder door over de ervaringen en oplossingen uit het werkveld. Hiervoor vragen we ook sprekers vanuit verschillende achtergronden om die middag een inspirerend verdiepend verhaal te houden. Het gesprek vindt plaats onder leiding van Pieter Bregman (oud-directeur Nijestee) en zal onder meer gaan over erfpacht, wooncoöperaties, behoud van gebiedsidentiteit en betaalbaarheid. Het volledige programma volgt nog.

Zie bijlage!

steunpunt@libau.nl