Live uitzending Gepauzeerd

Tijdformat: hh:mm
    Er is geen actieve pagina
    vergroten Sluiten
    Hoe ga je als gemeente om met het verzamelen, registreren, bewaren, beveiligen en delen van persoonlijke gegevens? De gemeenteraad van Groningen heeft voor dinsdag 20 september vier deskundigen uitgenodigd die hun visie geven op dit thema. De gemeente beheert veel persoonlijke gegevens van stadjers. De gemeenteraad vindt het belangrijk dat hier zorgvuldig mee wordt omgegaan en dat deze gegevens veilig worden bewaard. De expertmeeting is een initiatief van de fracties van D66, PvdA en VVD en bedoeld als opmaat naar een raadsdebat over het privacybeleid van de gemeente.Sprekers tijdens deze expertmeeting zijn: Mr. Dr. Aline Klingenberg(Rijksuniversiteit Groningen) promoveerde in 2011 op bestuursrechtelijke normen voor elektronische overheidscommunicatie. Zij gaat in op de juridische kant rondom privacy en bescherming van persoonsgegevens.Stephan Okhuijsen spreekt namens Bits of freedom; een stichting die opkomt voor vrijheid en privacy op internet. Hoe ga je als overheid zorgvuldig om met persoonlijke gegevens en wat is het risico van datalekken?Aramis Jean Pierre is functionaris voor de gegevensbescherming bij de Dienst Uitvoering Onderwijs (DUO). Hoe beveiligt DUO de gegevens van zijn klanten? Willy Kol is Ombudsman voor de gemeente Groningen. Zij spreekt over de gemeentelijke praktijk; de spanning tussen klantvriendelijkheid versus privacy. Deze bijeenkomst wordt ook live uitgezonden via deze website.

Algemene stemmingen

Uitklappen Inklappen