Raadsleden houden spreekuur over aardbevingen

Gepubliceerd op: 03 april 2024 20:04

foto wisselwoningen
Wisselwoningen voor inwoners die in de versterking zitten.

De raadsleden van de gemeente Groningen blijven in gesprek met de inwoners van het aardbevingsgebied over de gevolgen van de bevingen. Na de 3 dorpsgesprekken van eind 2023 houdt de gemeenteraad binnenkort spreekuren over de aardbevingen in Ten Post (9 april) Boer, Ten Boer (17 april) en Woltersum (24 april).

Inwoners kunnen tijdens 3 spreekuren met raadsleden in gesprek over de versterking, schadeafhandeling en dorpsvernieuwing, als vervolg op de dorpsgesprekken van enkele maanden geleden. De raadsleden kunnen ook toelichten wat de gemeenteraad heeft gedaan met de verhalen en ervaringen die inwoners tijdens de dorpsgesprekken met de raadsleden hebben gedeeld.

Ten Post

Het spreekuur in Ten Post: dinsdag 9 april 14.00-17.00 uur in dorpshuis 't Holt, B. Kuiperweg 11.

Ten Boer

Het spreekuur in Ten Boer is woensdag 17 april 10.00-12.00 uur in het Inlooppunt Ten Boer, A.H. Homanstraat 23.

Woltersum

Het spreekuur in Woltersum is woensdag 24 april 10.00-12.00 uur in dorpshuis De Bongerd, Dobbestraat 17.

Inwoners kunnen zonder aanmelden binnenlopen om met de aanwezige raadsleden in gesprek te gaan. Het kan zijn dat er even gewacht moet worden omdat het één-op-één-gesprekken zijn en geen groepsgesprek zoals bij de eerdere dorpsgesprekken. De spreekuren van de raad over de aardbevingen zijn voor alle inwoners in het aardbevingsgebied.

Kijk voor verslagen van de eerdere dorpsgesprekken van de gemeenteraad in Ten Boer, Ten Post en Woltersum op gemeenteraad.groningen.nl/dorpsgesprekken